torsdag 5 juli 2012

Flockrapport 2; Den första tiden

Skogvaktare Danielssons andra rapport om livet med
Okamiflocken. 
Återigen sitter jag här i Appaloosa Plains bibliotek och skriver min rapport. Min förhoppning är att en dag sitta hemma och skriva dessa på min egen dator, men det får bli en framtida dröm. Just nu går varenda simdal till vargarna, deras revir, deras mat och deras hem.

Jag har blivit befordrad på jobbet till Stavningskontroll-kontrollant... hmm... Troligen för alla mina artiklar och arbeten med vargarna på sidan av. Samt att jag var en väldigt träffsäker Tidningsutdelare. Jag träffade nästan aldrig en värdefull trädgårdsskulptur eller prisbelönt buske!

Det har gått upp och ner med flocken på sista tiden, men framstegen för individerna har varit många och stora.

Alla fyra vargarna har accepterat varandra väl. 
Det största framsteget är att nu kan jag äntligen kalla min lilla grupp vargar för flock. Dom har slutit samman väl och med Shiro i täten som deras ledare gör dom sig mer och mer hemmastadda på tomten. Till och med leksakerna jag lämnade åt dom har blivit populära. Det var det minsta dom förtjänade, då deras revir enbart bestod av grönt gräs utan träd eller något annat som deras naturliga miljö egentligen har... Men flocken är bildad och verkar stark och stabil. Vad mer kan jag begära? 

Dessutom verkar dom ha börjat para upp sig två och två, misstänker jag. Vem kan klandra dom, nu när det är sommar och allt? Känner dom sig tillräckligt trygga för att eventuellt skaffa valpar?

Det första missödet... 
... var när grannarnas hund Bingo vandrade in på tomten. Jag förbannar mig själv för att jag inte var hemma och kunde få bort honom därifrån. Det var rena turen att vargarna inte hade ihjäl honom. Bingo undkom med några rejäla skrapsår, men klarade sig ändå relativt bra. Vargarna verkade inte ett dugg påverkade av det hela, till min glädje.

Andra missödet... 
... hände en stackars liten herrelös hund som villade sig in på området. Hur det gick för den vet jag inte, för Shiro jagade iväg den bortom övervakningskamerorna och bort från reviret. Förhoppningsvis lyckades den lilla hunden springa iväg och klara sig. Jag lider med den och arbetar livet ur mig för att få ihop pengarna till ett stängsel.

Mysigt med varg i sängen? 
Även jag har fått lida lite på grund av vargarnas öppna revir. För ett par veckor sedan fick jag vänta på avstånd i en och en halv timme på att Shiro skulle ge sig av från min säng! Trots all lukt av människa så hade han ändå dragits till min hörna och undersökt. Min säng var tydligen jättespännande och mysig, för han ville inte därifrån i första taget. Men jag måste erkänna att han såg riktigt söt och nöjd ut däruppe..

Sopor är roligt och smakar smaskens! 
Det här blev droppen som fick bägaren att rinna över! När jag kom hem från jobbet en dag hittade jag Rei grävande runt i soptunnan! Gudarna vet vad mycket skräp hon kan ha satt i sig och om det blir veterinärbesök med henne. Till min stora lättnad så visade Rei inga som helst sjukdomssymptom. Den här tjejen har stålmage!

Men nog fick vara nog. 
Jag skrev ihop en ansökan om ett banklån för att kunna bygga ett stängsel runt vargarnas revir. Förutom alla uppgifter som skulle fyllas i så skrev jag även motivationen till varför och berättade om situationen med vargarna. Banklånet beviljades ganska snabbt och jag var snart igång med att näta in vargarnas revir.

Det kommer inte bara skydda vargarna från utomstående och mina prylar ifrån dom, utan även hindra kvarterets husdjur från att ta skada av vargarna. Hoppas nu bara att pengarna jag fick räcker till att inhägna hela den stora tomten.

Mitt vackra hem... 
För att slippa ta pengar från vargarnas stängselbudget så rev jag en bit av väggen för att ha råd att införskaffa bättre dusch med bad. Skälet till detta var för att Shiro drog på sig både loppor och löss efter att ha varit i strid med den herrelösa hunden. Efteråt smittade det hela vargflocken, så där fick jag lov att försöka ta död på problemet snabbt.

Jag ska egentligen umgås med vargarna så lite som möjligt, men jag kan inte ignorera att dom är fulla av ohyra... Jag ska fortsätta arbeta på att fixa till deras revir och mitt lilla hem, så att färre olyckor sker. Samtidigt hoppas jag på valpar snart, då vargarna annars riskerar att bli för gamla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar